Будь ласка, переверніть
пристрій вертикально
Як себе захистити: типові випадки шахрайства під час карантину
27.04.2020

Наразі збільшилась кількість шахрайських випадків. Найчастіше вони пов’язані зі спекуляцією на товарах індивідуального захисту. Шахраї розповсюджують фейки, щоб поширити паніку, здійснюють SMS-розсилку та телефонують з метою отримання паспортних даних та повних реквізитів картки, включаючи CVC2/CVV2, PIN-код, кодове слово. 

Найпоширеніші схеми шахрайства:

- SMS та телефонні дзвінки про державні компенсації (виплати коштів на лікування, придбання тестів для визначення коронавірусу);

- SMS та дзвінки про блокування картки з міркувань безпеки, які надходять з невідомих номерів. Шахраї вимагають зателефонувати для розблокування не на офіційні номери телефонів Контакт-центру банка, а на довільні номери мобільних операторів;

- SMS та телефонні дзвінки від нібито представників державних органів: поліції, Служби безпеки України, тощо, які також надходять з довільних номерів телефонів та в яких запитують абсолютно всі персональні дані та реквізити картки;

- розповсюдження фейків з метою поширення паніки та дестабілізації ситуації в умовах карантину;

- крадіжка особистих даних чи грошей під приводом продажу захисних масок, антисептиків, медичного обладнання.

Як захистити себе від шахрайства:

- зверніть увагу: дзвінки з Контакт-центру банку надходять лише з номерів 0443937010, 0482369999, 0443643217;

- нікому і ні за яких обставин не повідомляйте в SMS на довільні номери або телефонній розмові PIN-коди та CVC2/CVV2 ваших карток;

- не повідомляйте паспортні дані та іншу особисту інформацію особам, які телефонують і представляються банківськими працівниками;

- не розкривайте реквізити своїх банківських карток;

- довіряйте інформації щодо карантину тільки з офіційних джерел - МВС, МОЗ, Кабмін;

- купуйте товари тільки на перевірених сайтах та за допомогою накладеного платежу. Банк Восток раніше повідомляв про нову схему шахрайства на OLX;

- купуйте медичні засоби тільки через сертифіковані місця продажу;

- дані про продавця перевіряйте через ресурс Стоп Фрауд на сайті кіберполіції.

Як діяти, якщо Ви піддалися шахрайським провокаціям:

- телефонуйте на спецлінію «102»;

- телефонуйте на гарячу лінію кіберполіції «0 800 505 170», або пишіть на електронну адресу: callcenter@cyberpolice.gov.ua ;

- звертайтеся за формою зворотного зв‘язку https://ticket.cyberpolice.gov.ua;

- телефонуйте до Контакт-центру банку та повідомляйте номери телефонів шахраїв.

×
Ми використовуємо файли cookie. Натискаючи «Ок», Ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності, а також на розміщення або використання всіх файлів cookie